Veelgestelde vragen

Hoe werkt het?

  • Ik wil een opslagruimte huren, en nu?

    U bent van harte welkom om eens te komen kijken bij onze ruimtes. Wanneer u niet weet hoe groot de opslag ruimte moet zijn, dan kunnen wij u hierin adviseren.

    U kunt een offerte aanvragen via onze website. Wanneer u een ruimte bij ons wilt huren, dan kunnen wij een opslagruimte voor u reserveren. U kunt dan een afspraak maken om de reservering om te zetten in een huurcontract. Reserveren is bij ons kosteloos.

  • Hoe werkt het afsluiten van het huurcontract?

    In overleg met onze store manager kunt u aangeven vanaf wanneer u het contract wilt laten ingaan. U kunt ook aangeven hoe lang u de ruimte nodig heeft. Voor het huurcontract zullen wij een aantal gegevens in vullen, daarna krijgt u het huurcontract in tweevoud overhandigd. U checkt het contract en daarna mag u tekenen. Eén huurcontract is voor uw administratie.

  • Wat neem ik mee als ik een ruimte wil huren?

    U heeft een afspraak gemaakt bij onze receptie. Wij hebben een aantal gegevens van u nodig voor het huren van de ruimte.

    • Geldig legitimatie bewijs.
    • Bankrekening nummer.
    • Bewijs woonadres; Dit mag een water- of energierekening, een brief van een overheidsinstantie of een bankafschrift zijn. Het bewijs-privé-woonadres mag maximaal drie maanden oud zijn.
  • Ik wil de opslagruimte zakelijk huren, wat neem ik mee?

    Als u de opslagruimte zakelijk bij ons wilt huren, dan hebben wij onderstaande gegevens nodig:

    • Geldig legitimatie bewijs
    • Zakelijk bankrekeningnummer
    • KvK nummer en uittreksel
    • BTW nummer
  • Is er een receptie?

    Jazeker. Wij vinden het belangrijk dat u ten alle tijden geholpen kunt worden. Als u door ons toegangshek rijdt, dan ziet u de borden aan het hek. U wordt naar de receptie gewezen. De aanwezige store manager zal u een rondleiding geven u kunt dan een aantal vrije ruimtes bekijken. Mocht u vragen hebben dan kunnen wij deze direct beantwoorden!

  • Hoe ziet het terrein er uit?

    Zelfopslag Almere heeft drie grote hallen met daarin allerlei verschillende formaten opslagruimtes. Onze opslagruimtes beginnen bij 3m2.

    In alle hallen is er de mogelijkheid om overdekt te laden en te lossen. Elke hal heeft een lift. In elke hal vindt u materiaal om uw spullen in en op te laden en naar uw opslagruimte te brengen.

  • Hoe betaal ik de ruimte?

    De eerste factuur voldoet u tijdens het afsluiten van het huurcontract van uw opslagruimte. De factuur bestaat uit een waarborg voor de opslagruimte (gelijk aan maandbedrag huur), de borg voor een toegangsdruppel, en een koopslot. U voldoet de eerste factuur per pin. De volgende huurperiode wordt per automatisch incasso geïncasseerd.

  • Zijn uw spullen verzekerd bij ons?

    Nee, wij verzekeren uw spullen niet. U kunt dit regelen bij uw eigen inboedelverzekeraar, dit is een stuk goedkoper en soms zelfs gratis!

  • U gaat binnenkort verhuizen en heeft materialen nodig. Hoe werkt dat?

    U kunt bij onze receptie verhuismaterialen kopen. Door onze uitgebreide ervaring in het opslaan van spullen en dozen hebben wij voor u de stevigste verhuisdozen in ons assortiment opgenomen. De dozen zijn oersterk, handig en heel goed stapelbaar.

    Ons assortiment aan verhuismaterialen is heel uitgebreid, neem gerust een kijkje bij onze receptie.

  • Ik huur een opslagruimte en mijn huurcontract loopt af, en nu?

    Uw huurcontract wordt automatisch verlengd. De ruimte blijft van u, tot dat u deze zelf opzegt.

  • U huurt een opslagruimte, maar u wilt een ander formaat opslagruimte, en nu?

    U kunt dit melden bij onze receptie en wij zullen kijken naar de mogelijkheden.

  • Ik huur een opslagruimte en wil de huur van mijn opslagruimte stop zetten. Hoe werkt dat?
    • Wij hanteren een opzegtermijn van twee weken.
    • Heeft u een huurcontract voor een bepaalde tijd gekozen (bijvoorbeeld 6 maanden) dan kunt u niet tussentijds opzeggen. Wanneer de huurperiode is afgelopen heeft u een opzegtermijn van twee weken.
    • U kunt uw huurcontract per mail opzeggen. Als u heeft opgezegd dan krijgt u van ons een bevestigingsmail met instructies.
  • Hoeveel ruimte heb ik nodig?

    Dat verschilt enorm veel per situatie. Wij kunnen u hierover telefonisch advies geven maar het beste is als u langs komt zodat u de ruimte met eigen ogen kunt zien. Wij helpen u dan met het visueel indelen van de ruimte.

  • Hoe groot zijn de opslagruimtes?

    Wij hebben opslagruimtes van 3m2 (9m3) tot 80m2 (240m3) voor het beste advies kunt u ons bellen op 036-5353182

Hoe zijn mijn spullen beveiligd?

  • Is er een alarm aanwezig?

    Onze panden zijn beveiligd met een hoogwaardig klasse 5 alarmsysteem.

  • Extra beveiliging?

    Zelfopslag Almere is aangesloten bij de SBBA (Stichting Beveiliging Bedrijventerrein Almere) en tevens wij maken gebruik van de diensten van G4S mobiele surveillance. Dit bedrijf voert nachtelijke rondes uit over ons terrein en zorgt op deze manier voor de maximale veiligheid.

  • Hoe kom ik bij mijn opslagruimte?

    Wij maken gebruik van een geavanceerd toegangscontrole systeem. U ontvangt een toegangsdruppel “tag” waarmee u 7 dagen per week van 06:00 tot 23:00 bij uw opslagruimte kan.

  • Is er camera beveiliging?

    Jazeker. Zelfopslag Almere is beveiligd door middel van full HD night vision 24/7 camera bewaking.

     

     

Wat mag ik niet opslaan?

  • Kan ik mijn auto opslaan?

    In het kader van de brandveiligheid is het niet toegestaan om gemotoriseerde voertuigen op te slaan.

  • Brandbare stoffen?

    Geen enkel soort van brandbare of ontvlambare stoffen mogen bij ons worden opgeslagen. Denk bijvoorbeeld aan gasflessen, terpentine, benzine etc.

  • Illegale spullen?

    Dit mag natuurlijk niet worden opgeslagen bij ons.

  • Etenswaren?

    Etenswaren, evenals dierenvoeding mogen niet worden opgeslagen.

     

  • Kan ik mijn motor opslaan?

    In het kader van de brandveiligheid is het niet toegestaan om gemotoriseerde voertuigen op te slaan.